Nowy rok, nowe plany. To sformułowanie w 2017 roku dla osób udzielających zamówień publicznych nabiera dodatkowego znaczenia.
Wynika to wprost z obowiązania, niektórych kategorii zamawiających do
przygotowania i opublikowania planów postępowań o udzielenie zamówień
publicznych. O niektórych kwestiach związanych z planami wspominałem już w
komentarzu Planowanie zamówień publicznych po nowelizacji PZP (LEX
nr 295881) a także w publikacji Nowe Prawo Zamówień Publicznych w
rozdziale dotyczącym zamówień podprogowych. Niniejszy wpis zostanie poświęcony
kilku zagadnieniom praktycznym o zaopiniowanie, których byłem poproszony
kilkukrotnie w ostatnich tygodniach. Powielanie się tożsamych pytań może
świadczyć, o tym, że omówienie tych kwestii może okazać się przydatne dla
szerszego grona czytelników.
sobota, 28 stycznia 2017
czwartek, 26 stycznia 2017
Oświadczenie wstępne jako dokument ostateczny
Wejście w życie
nowelizacji z 22 czerwca 2016 r. w istotny sposób zmieniło kwestie związane z składaniem
oświadczeń i dokumentów przez wykonawców. Istotnym elementem tej zmiany jest
wprowadzenie oświadczeń własnych mogących przybrać postać zwykłą albo JEDZ (art.
25a ust. 1 i 2 pzp). Oświadczenie to ma umożliwić weryfikację podmiotową wykonawców (sprawdzenia czy spełniają warunki udziału, nie podlegają wykluczeniu, a w przypadku trybów
wieloetapowych także w jakim stopniu spełniają kryteria selekcji) bez konieczności składania szeregu
oświadczeń lub dokumentów wymaganych przez zamawiającego w konkretnym postępowaniu, przez wszystkich pretendentów do uzyskania zamówienia (art. 25
ust. 1 pzp oraz regulacje Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów).
Subskrybuj:
Posty (Atom)