Kryterium związanym z serwisem
może być przykładowo dostępność serwisu lub czas reakcji w przypadku usterki. Za
niedopuszczalne w świetle utrwalonej linii orzeczniczej należy uznać posługiwanie
się kryterium oceny ofert odnoszącym się do odległości siedziby wykonawcy (jego
punktu serwisowego), ponieważ warunek zostaje oderwany od przedmiotu zamówienia
i dotyczy podmiotowych właściwości wykonawcy. Ponadto ilość punktów serwisowych
oraz odległość pomiędzy nimi a siedzibą zamawiającego, nie musi przekładać się
na szybkość reakcji serwisu lub jego dostępność dla zamawiającego. Nieuzasadnione
jest również przyjęcie założenia, iż wykonawca mający punkt serwisowy do 100 km
od siedziby zamawiającego otrzymuje 50 pkt, gdy wykonawca, mający punkt
serwisowy powyżej 100 km od siedziby zamawiającego, otrzymuje tych punktów
tylko 25. Przyjęcie takiego rozwiązania nie służy racjonalnemu wybraniu
najlepszej oferty. W związku z powyższym, posługiwanie się kryterium odległości
serwisu od siedziby zamawiającego przy ocenie ofert nie służy celowi wyboru
oferty najkorzystniejszej. Może natomiast powodować przypadkowe faworyzowanie
albo dyskryminowanie wykonawców w oparciu o nieuzasadnione specyfiką przedmiotu
zamówienia wymaganie.
W zakresie związku kryterium z przedmiotem zamówienia polecam lekturę, artykułu "Związek kryteriów z przedmiotem zamówienia", który ukazał się w miesięczniku "Przetargi Publiczne", nr 12/2014, s. 20-24.
W zakresie związku kryterium z przedmiotem zamówienia polecam lekturę, artykułu "Związek kryteriów z przedmiotem zamówienia", który ukazał się w miesięczniku "Przetargi Publiczne", nr 12/2014, s. 20-24.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz