Podróże kształcą... a może inaczej ciekawość ludzka
inspirowana nowymi bodźcami wzrasta, a jak wiadomo w czasie wakacyjnego urlopu
o mnogość i różnorodność bodźców nie trudno. Pobyt w Hiszpanii zainspirował
mnie do omówienia podstawowych kwestii związanych z systemem zamówień
publicznych w tym kraju. Główne aspekty na które warto zwrócić uwagę to
preferowanie stosowanie kryteriów oferty najbardziej ekonomicznie opłacalnej,
stosując kryterium najniższej ceny tylko do standardowych dostaw czy usług oraz
system środków odwoławczych. Wskazane zagadnienia w systemie Polskim były
przedmiotem moich rozważań w artykułach naukowych które zostały przekazane do
redakcji czasopism (Charakterystyka środków ochrony prawnej w systemie
zamówień publicznych, Stosowanie
e-faktury jako kryterium oceny ofert i instrument e-procurement sprzyjający
realizacji polityki zielonych zamówień publicznych oraz Charakterystyka
administracyjnej władzy dyskrecjonalnej Prezesa UZP).
środa, 30 lipca 2014
piątek, 25 lipca 2014
Przykład zastosowania zielonych zamówień publicznych: Barcelona i ekologiczne wiaty autobusowe
Barcelona jest miastem położonym w
północno-wschodniej Hiszpanii, nad Morzem Śródziemnym, około 120 km na południe
od grzbietu Pirenejów i granicy hiszpańsko-francuskiej. Stolica prowincji o tej
samej nazwie oraz wspólnoty autonomicznej Katalonii. Miasto Barcelona, położone
na wybrzeżu śródziemnomorskim Hiszpanii, jest drugim pod względem wielkości
miastem w tym kraju, zamieszkiwanym przez
1 700 000 ludzi. W roku 2002, miasto
zatwierdziło Agendę 21, zaangażowanie mieszkańców
w zrównoważony rozwój, zgodnie z wytycznymi Konferencji
Narodów Zjednoczonych na temat środowiska naturalnego i rozwoju [United Nations
Conference on Environment and Development (UNCED)] (Szczyt Ziemi’) z roku 1992.
wtorek, 8 lipca 2014
Komentarz do wyroku Sądu Najwyższego z dnia 26 kwietnia 2013 roku, sygn. II CSK 567/12
Polecam mój komentarz do wyroku
SN z dnia 26 kwietnia 2013 roku, sygn. II CSK 567/12, który wygrał konkurs na
komentarz/glosę wyroku SN zorganizowany przez korporacyjnie.pl
oraz LexisNexis.
http://korporacyjnie.pl/komentarz-do-wyroku-sadu-najwyzszego-z-dnia-26-kwietnia-2013-roku-sygn-ii-csk-56712/
poniedziałek, 7 lipca 2014
Z cyklu kto to taki: kierownik zamawiającego
W art. 2 pkt 3
ustawy Prawo zamówień publicznych zawarta została definicja kierownika
zamawiającego. Zgodnie z tym przepisem przez kierownika zamawiającego należy
rozumieć osobę lub organ, który - zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem
lub umową - jest uprawniony do zarządzania zamawiającym, z wyłączeniem
pełnomocników ustanowionych przez zamawiającego.
Subskrybuj:
Posty (Atom)